Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Mens en Organisatie

BI is meer dan enkel techniek in de vorm van een BI-tool. Een klein, zeker niet te onderschatten, deel wordt gerealiseerd met onze BI-oplossing. De ‘Techniek’ vormt het fundament voor de BI-cyclus. Een groot deel van de BI-cyclus bestaat uit ‘Mens en Organisatie’ en bestaat uit samenwerking tussen klant en Bince.

Voor het realiseren van een betrouwbare informatievoorziening onderscheiden we dus het component Techniek en het component Mens en Organisatie. Deze componenten staan gedurende de implementatie in nauwe verbinding met elkaar:

Techniek bestaat uit Systemen (applicaties) en Infrastructuur. Een gedegen netwerk dat voldoet aan de laatste beveiligingsstandaarden en voorzien is van continuïteitswaarborging vormt de basis van de informatievoorziening. Op deze infrastructuur draait software en hardware waarmee de organisatie wordt ondersteund in de dagelijkse zorglevering. Klik hier voor meer informatie.

Mens bestaat uit Organisatie en Processen. Een goed ingericht organogram (OE) met duidelijke rollen, taken en verantwoordelijkheden vormt de basis voor (be)sturing. Tevens is het van belang om een duidelijke sturingsfilosofie als organisatie te hanteren waarmee het culturele aspect wordt afgedekt. Processen zijn de verbindende schakel tussen de cliënt en de medewerker. Tevens zijn processen leidend voor de werking van de systemen waarin de data wordt geregistreerd en verwerkt naar informatie.

Voor beide componenten leggen we samen met onze klanten deze puzzel. Bince verbindt de zorg.

BI is ook geen project of een serie eenmalig uit te voeren stappen, maar een continue proces.

Organisatie

Een duidelijke verdeling van verantwoordelijkheden en rollen is de basis van goede communicatie tijdens deze samenwerking. Iedere organisatie is anders en ook de BI volwassenheid en de ambities op dat vlak kunnen verschillen. Naast de technische puzzel, wordt dus ook iedere keer een puzzel gelegd aan de menskant.

Processen

Parallel aan de implementatie van de techniek starten we daarom al met een ontwerpsessie waarin we samen met de klant het werkproces, de tijdlijnen, de definities en de werkafspraken bespreken.

In deze fase is echt veel winst te behalen. Door onze focus op BI en de zorg hebben we onze expertise opgebouwd en kunnen we als kennispartner snel schakelen met onze klanten. We werken volgens de Agile Scrum methodiek. Door Scrum sessies werken we in sprints en evalueren we met de klant de genomen stappen in het proces. En dan stopt het nooit. Het proces begint telkens weer van voren af aan en we blijven samen evalueren en leren.

Ondersteuning

  1. Implementatie begeleiding: we begeleiden jou en jouw organisatie met de inrichting van het datawarehouse, bieden we begeleiding bij de validatie van de gegevens, richten we samen de Master Database in en leveren we een basis set aan dashboards aan in Power BI. Deze dashboards kunnen tijdens de implementatie verder naar wens worden aangepast. Om jou verder wegwijs te maken in BI Self-Service en de werking van Power BI bieden wij ook Power BI trainingen aan.
  2. Consultancy: wil je jouw organisatie verder optimaliseren? Onze consultants helpen je graag bij het vergroten van de aanwezige kennis en het behalen van de aanwezige ambities om hiermee de BI-volwassenheid van jouw organisatie verder te ontwikkelen. Door inzet van bijvoorbeeld onze strippenkaart worden ze als kennispartner gekoppeld aan jouw vraagstuk en dragen we onze kennis over om jouw organisatie verder te verrijken.
  3. Doorontwikkeling: we ontwikkelen graag samen verder aan het dataplatform en aan Power BI om het proces bij jouw organisatie verder te optimaliseren. Wanneer we samen de implementatiefase hebben doorlopen en de startset met dashboards en het dataplatform staan, kunnen we gezamenlijk blijven doorontwikkelen aan het dataplatform en de dashboards. We gebruiken hierbij een ‘KPI-menukaart’ waarbij de klant kan kiezen welke KPI’s in prioritering het belangrijkst zijn. Standaardisatie waar mogelijk is ons uitgangspunt en maatwerk waar nodig.