Wist u dat uw browser verouderd is?

Om de best mogelijke gebruikerservaring van onze website te krijgen raden wij u aan om uw browser te upgraden naar een nieuwere versie of een andere browser. Klik op de upgrade button om naar de download pagina te gaan.

Upgrade hier uw browser
Ga verder op eigen risico

Af van losse lijsten en controles achteraf? De Signaal app van Bince helpt zorgorganisaties bij het pro-actief signaleren van risico’s in de werkprocessen. Daarmee voldoe je aantoonbaar aan wet- en regelgeving, is je AO/IC stevig op orde én voorkom je administratieve uitglijders in je declaratieproces. Continue beheersing, minder werk voor de accountant.

De Signaal app van Bince is ontwikkeld om dit probleem op te lossen. In dit een Q&A met drie veelgestelde vragen van zorgfinancials — zodat jij snel ziet wat de Signaal app voor jou kan betekenen.

1. Wat doet de Signaal app precies?

De app monitort data uit onder meer het ECD en HR-systemen. Het signaleert afwijkingen automatisch op één centrale plaats met concrete acties. De app bevat een workflow waar signalen aan een eigenaar (oplosser) worden toegekend en worden oplost. Zo zie je direct waar bijsturing nodig is, zonder handmatig zoeken in losse Excel-lijsten.

De kern: de app laat alleen datgene zien wat afwijkt. Geen informatie-overload, maar gerichte inzichten.

2. Waarom is de Signaal app relevant voor jouw organisatie?

We verminderen de administratieve lasten door vroegtijdig te signaleren. Hiermee besparen we niet alleen tijd op correcties achteraf, maar maken we het oplossen ook eenvoudiger. De Signaal app realiseert beheersing van de processen en verhoogt de datakwaliteit. Dat is niet alleen fijn voor je risicobeheersing en interne controle maar zorgt ook voor betrouwbare data voor BI en AI toepassingen. In control, sneller bijsturen en audits zonder stress. Geen ruis, wél grip.

Of je nu verantwoordelijk bent voor financiële sturing, operationele processen of juist de informatievoorziening, de app ondersteunt bij het versterken van de interne beheersing én het onderbouwen van keuzes. Zo werk je effectiever samen, voorkom je verrassingen in audits en weet je zeker dat je altijd op de hoogte bent van wat afwijkt.

De Signaal app is er voor iedereen die te maken heeft met administratie maar hier zo min mogelijk tijd aan wil besteden. Denk aan:

  • Zorgfinancials die afwijkingen willen signaleren voordat ze financiële impact hebben.
  • Medewerkers AO/IC die efficiënter willen rapporteren en bijsturen.
  • Zorg- en HR administrateurs die grip willen hun werkprocessen.

Het mooie? Je hoeft geen dataspecialist te zijn. De Signaal app sluit aan op bestaande informatievoorziening en doet het werk voor je.

3. Hoe werkt het in de praktijk?

Jij bepaalt wat belangrijk is. Samen met je team stel je de relevante signalen in voor een optimale procesbeheersing, zoals:

  • Onvolledige basisregistratie van client- en medewerkergegevens
  • Cliënten in zorg zonder actuele toewijzing
  • Clienten wel zorg geleverd maar niet gedeclareerd
  • Medewerkers ziek maar nog wel actief in het dienstrooster

De Signaal app brengt de actuele situatie in beeld. Alleen bij afwijkingen ontvang je een melding, compleet met toelichting. Zo kun je pro-actief schakelen, zonder alles zelf te hoeven verzamelen en achteraf op te lossen.

De ervaring van zorgorganisaties die al met de Signaal app werken?



“De Signaal app geeft ons grip op onze processen, verhoogt de datakwaliteit én zorgt dat onze AO/IC aantoonbaar op orde is.”

Benieuwd hoe de Signaal app jouw organisatie helpt om grip te houden op afwijkingen?

Neem contact op of plan vrijblijvend een demo. We laten graag zien wat de app in jouw situatie kan betekenen.